Sunday 16 November 2014

7 Rahsia Makanan Tingkatkan Kesuburan Lelaki

Assalamualaikum w.b.t & Salam Sejahtera

Kesuburan bermaksud keupayaan membiak secara semula jadi. Namun bagi setiap pasangan suami isteri, "kadar kesuburan" bergantung kepada bilangan anak yang dipunyai.

kesuburan suami isteri

Jika anda mengalami masalah untuk mendapatkan cahaya mata setelah bertahun2 lamanya usia perkahwinan, mungkin disebabkan masalah kesuburan dari anda sendiri atau pun pasangan. Tidak perlu untuk menyalahkan pasangan masing2 sebaliknya cuba kaji balik dan cari penyelesaian dan ikhtiar bersama2. Selebihnya, kita teruskan berdoa and serahkan kepada-Nya.

Kali ini tips berguna khas kepada para lelaki yang mengalami masalah kesuburan.

Makanan adalah salah satu faktor yang boleh membantu meningkatkan kesuburan lelaki. Contohnya:

(sumber: http://notahidupsihat.blogspot.com/)
lelaki maskulin

#1 Pisang
Mengandungi Bromelain (sejenis enzim anti-inflamatory semulajadi) - membantu meningkatkan kadar pengeluaran testosterone (hormon seks lelaki) & menambah bilangan sperma. Vitamin B1, A & C dalam pisang juga menyumbangkan penghasilan sperma yang berkualiti.

#2 Coklat (Dark chocolate)
Mengandungi L-arginine (sejenis asid amino) diperlukan oleh tubuh dalam penghasilan sperma, Coklat juga dikatakan mampu meningkatkan bilangan sperma & jumlah air mani. Fungsi L-arginine yang menyebabkan pengembangan salur darah, yang membantu melancarkan darah ke alat sulit semasa proses ereksi.

#3 Bawang Putih

Mengandungi oxide synthase iaitu sejenis bahan penting dalam ereksi. Juga mengandungi selenium dan vitamin B6 yang penting dalam penghasilan sperma yang sihat.


#4 Delima
Mengandungi anti-oksidan yang mampu melawan MDA (malondialdehyde) - sejenis bahan kimia dalam salur darah yang boleh membunuh sel sperma. Ia juga boleh memusnahkan radikal bebas dalam tubuh agar dapat menghasilkan sperma berkualiti


#5 Telur

Mengandungi Vitamin E yang sentiasa memelihara tisu pada buah zakar. Di samping membantu meningkatkan bilangan sperma.


#6 Kacang Walnut
Mengandungi Arginine dan asid lemak omega-3 yang membantu meningkatkan aliran ke bahagian sulit. Juga mengandungi anti-oksidan 2x ganda berbanding kacang lain.

#7 Sayur Bayam

Mengandungi asid folik yang membantu meningkatkan bilangan sperma & menghasilkan sperma yang berkualiti.



Ingin lebih mudah dan cepat, anda boleh cuba Zinc Complex Shaklee, ia mampu membantu meningkatkan keupayaan seks lelaki & meningkatkan jumlah sperma.

Anda berminat, saya bersedia untuk berkongsi manfaatnya :)


 order now

Norliza Bolhi SID# 967582
Call/SMS/Whatsapp : 0196606965
Email : kakivitamin14@gmail.com
FB FanPage : The_Vitamin_House
COD sekitar Seri Kembangan/Putrajaya/Cyberjaya/KL juga kawasan berdekatan
Penghantaran secara pos ke Semenanjung, Sabah & Sarawak

No comments:

Post a Comment