Sunday 19 October 2014

Motto Hidup : Man Jadda Wa Jadda

Assalamualaikum w.b.t & Salam Sejahtera



Dalam hidup ini saya percayakan, sesiapa yang berusaha In sha Allah akan mendapat apa yang diusahakannya (dalam bahasa Arab ia disebut sebagai Man Jadda Wa Jadda).


motto hidup


Atau dengan kata lain lagi "Barangsiapa yang bersungguh, maka dia pasti akan mendapat hasilnya".

Tiada benda yang begitu mudah untuk kita dapatkan. Contohnya seperti pangkat - jika kita rajin bekerja dan bersungguh-sungguh, lama kelamaan orang akan senang dengan hasil kerja seterusnya merasakan kita layak untuk dinaikkan pangkat. 

Begitu juga wang, tidak pernah kita dengar wang jatuh dari langit. Untuk dapatkan wang kita kena bekerja. Jika kerjanya biasa saja, hasil nya biasa saja. Jika kerjanya luar biasa, sanggup membuat kerja lebih dari orang lain, tidak pernah berkira pasal overtime, ikhlas dan konsisten in Sha ALLAH lama kelamaan pasti membuahkan hasil.


motto hidup


Dalam bisnes Shaklee, saya percaya usaha ini pasti suatu hari nanti akan membuahkan hasil in Sha ALLAH. Kunci utama kejayaan ialah bersungguh-sungguh, ikhlas, konsisten, sabar dan sentiasa berdoa pada-Nya.



Sekadar Perkongsian Ayat Seribu Dinar:

Barang siapa yang bertaqwa kepada ALLAH s.w.t nescaya DIA akan mengadakan baginya jalan keluar.Dan memberikannya rezeki dari arah yang tidak disangka-sangka.Dan barang siapa yang bertawakal kepada ALLAH s.w.t nescaya ALLAH s.w.t akan mencukupkan (keperluan) nya.Sesungguhnya ALLAH s.w.t melaksanakan urusan (yang dikehendakin) nya.Sesungguhnya ALLAH s.w.t telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu.
(Surah AT-TALAQ : Ayat 2-3)



Berminat untuk mencuba, saya bersedia untuk berkongsi manfaat Shaklee. 


 order


Norliza Bolhi SID# 967582
Call/SMS/Whatsapp : 0196606965
Email : kakivitamin14@gmail.com
FB FanPage : The_Vitamin_House
COD sekitar Seri Kembangan/Putrajaya/Cyberjaya/KL juga kawasan berdekatan
Penghantaran secara pos ke Semenanjung, Sabah & Sarawak




No comments:

Post a Comment