Saturday 25 October 2014

Pentingnya Detoks ?

Assalamualaikum w.b.t & Salam Sejahtera



Apa itu DETOKS/DETOX?

Perkataan sebenar ialah Detoksifikasi/Detoxification iaitu proses nyahtoksin dari badan. Toksin adalah bahan buangan/racun yang terkumpul dalam badan yang datangnya dari udara kotor,ubatan, radiasi & makanan minuman. Proses nyahtoksin akan dikeluarkan melalui 5 organ perkumuhan iaitu kulit, buah pinggang, kolon, paru-paru & hati.



detoks


Simptom Badan Penuh Toksin:
Sembelit, kulit kusam/jerawat, cepat letih & mengantuk, sakit tekak, berat badan berlebuhan, mulut berbau, sakit kepala, sakit tekak, mukus berlebihan, kurang fokus akibat kelesuan, tidur tidak puas, masalah dalam sistem penghadaman.


Sebab Perlu Detoks?
Apabila kita badan mengalami proses detoksifikasi, ia akan membersihkan segala kotoran yang melekat pada dinding usus khususnya. Setelah dinding usus bersih, barulah tubuh kita mampu untuk menyerap nutrien secara optimum.

kanser kolon
Sumber: http://www.impianmama.my

Akibat Tidak Detoks
Kereta pun harus diservis tiapkali tiba waktunya, inikan pula tubuh badan kita yang bertahun2 & sebaya dengan umur kita. Setiap organ perkumuhan telah menjalankan fungsinya selama bertahun2 dan sudah tentu semakin lemah fungsinya jika tidak dibersihkan.

1. Penyakit Kronik
Selain simptom ringan di atas, kita mungkin terdedah kepada penyakit lebih kronik seperti kanser kolon.

2. Badan Semakin Berasid
Seperti kita tahu, setiap orang mempunyai sel-sel kanser, cuma ia dikatakan aktif & tak-aktif sahaja. Apabila badan semakin berasid, ia membantu untuk badan kita mengaktifkan sel-sel kanser dalam badan. 



Berminat untuk mencuba Set Detox Shaklee, saya bersedia untuk memberi konsultasi PERCUMA.


order now


Norliza Bolhi SID# 967582
Call/SMS/Whatsapp : 0196606965
Email : kakivitamin14@gmail.com
FB FanPage : The_Vitamin_House
COD sekitar Seri Kembangan/Putrajaya/Cyberjaya/KL juga kawasan berdekatan
Penghantaran secara pos ke Semenanjung, Sabah & Sarawak

No comments:

Post a Comment