Monday 20 October 2014

Sejarah Shaklee

Assalamualaikum w.b.t & Salam Sejahtera



Sejarah Shaklee bermula pada tahun 1915, apabila multivitamin pertama di dunia iaitu Vitalized Minerals dicipta oleh Dr Forrest C Shaklee (pengasas Shaklee).

Begitu juga dengan perkataan VITAMIN yang digunakan pada masa sekarang adalah berasal daripada ciptaan Dr Forrest (VITAlized MINerals) -> pada masa sekarang dikenali sebagai Vitalea.






vitamindr forrest shaklee






Dr Forrest yang lahir pada tahun November 1894 telah mengidap penyakit tuberculosis  @ (tibi/batuk kering) dan doktor telah menjangkakan beliau tidak mampu untuk hidup lama. Namun beliau tidak berputus asa dan mencari rawatan yang berasaskan sumber semulajadi kerana tidak mahu bergantung sepenuhnya kepada ubat-ubatan. Beliau dapat merasakan tahap kesihatan bertambah baik.


Dari situlah terciptanya multivitamin pertama di dunia. Usaha Dr Forrest Shaklee tidak terhenti setakat itu, beliau telah menolong ramai orang untuk meningkatkan taraf kesihatan tanpa menggunakan ubat tetapi hanya vitamin semulajadi.

Oleh kerana niat mendalam ingin membantu ramai orang serta permintaan yang tinggi, beliau telah mendapat idea untuk mengadakan jualan langsung suplemen Shaklee.

Produk Shaklee telah dijual terus dari kilang kepada pengedar tanpa melalui pemborong. Disebabkan itulah harga vitamin Shaklee jauh lebih murah berbanding jenama lain. Anda boleh kira sendiri dari segi harga, kuantiti dan yang penting kualiti :)


syarikat shaklee


Kemudian syarikat Shaklee Corporation pula ditubuhkan pada 1 April 1956 di Oakland pada usia beliau 62 tahun bersama dua anaknya Forrest, Jr. and Raleigh

Pada masa sekarang Shaklee Corporation telah berada di bawah naungan jutawan Amerika iaitu Roger Barnett (setelah dijual oleh Yamanouchi).

Dari tahun 1915 sehingga sekarang bukan satu perjalanan yang singkat. Bayangkan pada masa itu vitamin Shaklee sudah wujud dan sekarang rangkaian produknya semakin banyak. Ini menunjukkan pengguna sememangnya semakin percaya akan jenama berkualiti ini.


Berminat untuk mencuba, saya bersedia untuk berkongsi manfaat Shaklee. 


 order


Norliza Bolhi SID# 967582
Call/SMS/Whatsapp : 0196606965
Email : kakivitamin14@gmail.com
FB FanPage : The_Vitamin_House
COD sekitar Seri Kembangan/Putrajaya/Cyberjaya/KL juga kawasan berdekatan
Penghantaran secara pos ke Semenanjung, Sabah & Sarawak



No comments:

Post a Comment