Tuesday 21 October 2014

Tips Tingkatkan Kesuburan Suami Isteri

Assalamualaikum w.b.t & Salam Sejahtera


Setiap pasangan yang telah berkahwin pasti tidak sabar untuk ke alam seterusnya iaitu menjadi ibu dan ayah. Memiliki anak merupakan suatu anugerah dan kebanggaan setiap pasangan. Namun tidak semua pasangan dikurniakan rezeki anak. Ada yang cepat, ada juga yang lambat. Ada juga sudah bertahun-tahun menunggu tetapi masih tiada anak.


anak


Sukar hamil mungkin berpunca daripada ketidaksuburan pasangan. Contohnya masalah dalaman wanita itu sendiri dari segi telur, rahim, tiub Fallopian tersumbat. Kepada kaum lelaki pula, mungkin berpunca daripada masalah sperma.


Kesemua punca di atas, in sha Allah kita boleh atasi dengan beberapa cara.


Tips Tingkatkan Kesuburan Suami Isteri

# 1 Buat Ujian Kesuburan
Anda boleh berjumpa doktor untuk mendapatkan nasihat. Biasanya doktor akan melakukan ujian untuk mengesan cyst, fibroid juga memastikan saluran Fallopian tidak tersumbat. 

#2 Ketahui waktu subur
Fahami bagaimana kiraan waktu subur anda (sila rujuk: http://www.babycenter.com.my/a1044297/ovulasi) ia penting kerana pada waktu inilah anda boleh meninggikan peluang untuk hamil.




#3 Berat badan Ideal
Berusaha untuk dapatkan berat badan yang ideal (BMI 20-24) dengan senaman juga pemakanan sihat. Ini kerana badan terlalu besar atau kurus juga mempengaruhi tahap kesuburan seseorang.

#4 Elakkan stress
Stress boleh menganggu mood masing-masing dan ia merupakan perkara yang tidak sihat. Cuba lakukan aktiviti yang anda suka bersama pasangan selain ia membantu mengeratkan lagi hubungan.

#5 Makan Suplemen
Makan suplemen untuk membantu meningkatkan mood agar lebih baik, tenangkan jiwa dan emosi. Bagi lelaki pula disarankan mengambil Zinc kerana ia membantu untuk meningkatkan produktiviti sperma.

#6 Doa
Mintalah bersungguh-sungguh padaNYA kerana dia lah Pemberi rezeki.




Berminat untuk mencuba Set Kesuburan Shaklee, saya bersedia untuk berkongsi manfaatnya :)


 order


Norliza Bolhi SID# 967582
Call/SMS/Whatsapp : 0196606965
Email : kakivitamin14@gmail.com
FB FanPage : The_Vitamin_House
COD sekitar Seri Kembangan/Putrajaya/Cyberjaya/KL juga kawasan berdekatan
Penghantaran secara pos ke Semenanjung, Sabah & Sarawak

No comments:

Post a Comment